ISI SAMA KULIT LAIN

Berikut adalah beberapa album yang diterbitkan dengan tajuk yang berbeza


Adalah amat dikesali !..dimana sebahagian para penerbit album berunsur agama (Islam) sering tidak memperdulikan hakmilik orang. Mereka sengaja mengaut keuntungan dengan membuat rakaman CETAK ROMPAK dengan alasan untuk berdakwah. Ini dapat dilihat setengah-setengah ppenerbit sanggup menjual album BACAAN AL QURAN yang dia'ambil' tanpa COPYRIGHT yang sah.


Seperkara lagi yang menghantui para Penerbit Album Islamik ialah ketidak tanggungjawaban para Pengedar untuk melunaskan hutang mereka. Ini menyebabkan pembayaran royalti artis terganggu. Yang peliknya ! album habis laku dijual tetapi bila dituntut untuk bayar...takde duit.


Antara alasan 'kejatuhan' Permata Audio Productions (M) Sdn.Bhd.' ialah kegagalan para pengedar membayar hutang. Ini termasuklah yang membayar menggunakan PD Cek tetapi bila cukup tempoh cek tersebut adalah CEK TENDANG.


Umum mengetahui bahawa Harga Runcit Kaset ialah RM 6.00 , dari jumlah tersebut terpaksa dibahagikan dengan Harga Kos, Harga Pengedar & Royalti Artis. Jadi berapa sen sangat keuntungan yang syarikat penerbit perolehi. Pulak tu disaingi dengan masalah cetak rompak, masalah Al Arqam, masalah dalaman syarikat...aduh ! kasihan !